1. Περιβάλλον (Environmental Segment)
Περιβάλλον
Αυτή η πτυχή εστιάζει στον αντίκτυπο μιας εταιρείας στο περιβάλλον. Περιλαμβάνει παράγοντες όπως οι εκπομπές άνθρακα, η ενεργειακή απόδοση, η διαχείριση των απορριμμάτων, η ρύπανση, η εξάντληση των πόρων και οι στρατηγικές προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή. Οι εταιρείες με ισχυρές περιβαλλοντικές πρακτικές στοχεύουν να ελαχιστοποιήσουν τις αρνητικές περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις και να προωθήσουν τη βιωσιμότητα.
Έχει η εταιρεία στρατηγική για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα και τη μετάβαση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας;
Υπάρχουν πρωτοβουλίες για τη μέτρηση και την αναφορά εκπομπών, τον καθορισμό στόχων μείωσης και την παρακολούθηση της προόδου;
Υπάρχουν προγράμματα ή πρωτοβουλίες για τη βελτίωση της αποδοτικότητας των πόρων, την ελαχιστοποίηση της παραγωγής αποβλήτων και την προώθηση των αρχών της κυκλικής οικονομίας;
Έχει εφαρμόσει η εταιρεία μέτρα για τον μετριασμό των περιβαλλοντικών επιπτώσεων που σχετίζονται με την εξόρυξη πόρων ή τις διαδικασίες παραγωγής;
Υπάρχουν πρωτοβουλίες για την προώθηση της ανακύκλωσης, της μείωσης των απορριμμάτων, και της ορθής διαχείρισης τους;
Η εταιρεία αξιολογεί και αντιμετωπίζει τις επιπτώσεις της στη βιοποικιλότητα, τα οικοσυστήματα, και τους φυσικούς οικοτόπους;
Υπάρχουν πρωτοβουλίες για την προστασία και την αποκατάσταση των οικοσυστημάτων, τη διατήρηση της βιοποικιλότητας, και τον μετριασμό των αρνητικών επιπτώσεων στην άγρια ζωή και τους φυσικούς πόρους;
Έχει αξιολογήσει η εταιρεία τους φυσικούς και μεταβατικούς κινδύνους που ενέχει η κλιματική αλλαγή;
Υπάρχουν μέτρα προσαρμογής στις μεταβαλλόμενες κλιματικές συνθήκες, όπως ακραία καιρικά φαινόμενα ή αλλαγές στη διαθεσιμότητα πόρων;
Συμμορφώνεται η εταιρεία με τους ισχύοντες περιβαλλοντικούς νόμους, κανονισμούς και άδειες;
Υπάρχουν συστήματα ή πολιτικές περιβαλλοντικής διαχείρισης που διασφαλίζουν τη συνεχή συμμόρφωση και τον μετριασμό του κινδύνου;
Έχει αντιμετωπίσει η εταιρεία σημαντικά περιβαλλοντικά συμβάντα ή νομικές ενέργειες που σχετίζονται με περιβαλλοντική μη συμμόρφωση;
2.Κοινωνία (Social Segment)
Κοινωνία
Σε αυτή την κατηγορία αξιολογείται ο κοινωνικός αντίκτυπος μιας εταιρείας. Περιλαμβάνει παράγοντες όπως τα πρότυπα εργασίας, η ποικιλομορφία και η ένταξη των εργαζομένων, τα ανθρώπινα δικαιώματα, οι σχέσεις με την κοινότητα, η ασφάλεια των προϊόντων, η ικανοποίηση των πελατών, και η διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Οι εταιρείες με ισχυρές κοινωνικές πρακτικές δίνουν προτεραιότητα στη δίκαιη μεταχείριση, τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και τις θετικές κοινωνικές συνεισφορές.
Προωθεί η εταιρεία δίκαιες πρακτικές απασχόλησης, συμπεριλαμβανομένων των ίσων ευκαιριών, της απαγόρευσης των διακρίσεων, και των δίκαιων μισθών;
Έχει η εταιρεία πολιτικές ή πρωτοβουλίες για την πρόληψη της καταναγκαστικής εργασίας, της παιδικής εργασίας ή άλλων παραβιάσεων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων και της αλυσίδας εφοδιασμού της;
Προωθεί η εταιρεία τη διαφορετικότητα και την ένταξη στο εργατικό δυναμικό της, συμπεριλαμβανομένου του φύλου, της εθνικότητας, της ηλικίας, και άλλων διαστάσεων της διαφορετικότητας;
Υπάρχουν πρωτοβουλίες για τη διασφάλιση ίσων ευκαιριών για επαγγελματική ανέλιξη και ηγετικές θέσεις;
Προσελκύει η εταιρεία τους υπαλλήλους και ενθαρρύνει την ενεργό συμμετοχή τους στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων;
Υπάρχουν προγράμματα που υποστηρίζουν την ανάπτυξη, την κατάρτιση, και την ανάπτυξη δεξιοτήτων των εργαζομένων;
Προσφέρει η εταιρεία ανταγωνιστικά οφέλη, πρωτοβουλίες ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής και προγράμματα ευημερίας των εργαζομένων;
Υπάρχουν πρωτοβουλίες για την υποστήριξη ανάπτυξης της κοινότητας, της εκπαίδευσης, της υγειονομικής περίθαλψης ή άλλων κοινωνικών αναγκών;
Η εταιρεία ακούει και αντιμετωπίζει τις ανησυχίες και τα ενδιαφέροντα της κοινότητας;
Η εταιρεία δίνει προτεραιότητα στην υγεία και την ασφάλεια των πελατών της;
Υπάρχουν διαδικασίες που διασφαλίζουν την ασφάλεια και την ποιότητα των προϊόντων ή των υπηρεσιών;
Διαθέτει η εταιρεία μηχανισμούς για την αντιμετώπιση σχολίων πελατών, καταγγελιών, και ανακλήσεων προϊόντων;
Η εταιρεία αξιολογεί και διαχειρίζεται κοινωνικούς κινδύνους και επιπτώσεις εντός της αλυσίδας εφοδιασμού της;
Υπάρχουν μέτρα για να διασφαλιστεί ότι οι προμηθευτές συμμορφώνονται με τα κοινωνικά πρότυπα, συμπεριλαμβανομένων των εργασιακών δικαιωμάτων και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων;
Συνεργάζεται η εταιρεία με προμηθευτές για τη βελτίωση της κοινωνικής απόδοσης και της διαφάνειας;
Συμμετέχει η εταιρεία σε φιλανθρωπικές δραστηριότητες ή πρωτοβουλίες κοινωνικού αντίκτυπου;
Υπάρχουν προγράμματα για την υποστήριξη κοινωνικών σκοπών, την ανάπτυξη της κοινότητας ή φιλανθρωπικών οργανώσεων;
Η εταιρεία μετρά και αναφέρει τα κοινωνικά αποτελέσματα ή τον αντίκτυπο των φιλανθρωπικών προσπαθειών της;
3.Διακυβέρνηση
3.Διακυβέρνηση
Η διακυβέρνηση αναφέρεται στις πρακτικές διαχείρισης και εποπτείας μιας εταιρείας. Περιλαμβάνει παράγοντες όπως η σύνθεση του διοικητικού συμβουλίου, η αμοιβή των στελεχών, η διαφάνεια, η λογοδοσία, η διαχείριση κινδύνων και τα δικαιώματα των μετόχων. Οι εταιρείες με ισχυρές πρακτικές διακυβέρνησης επιδεικνύουν ηθική ηγεσία, αποτελεσματική λήψη αποφάσεων και υπεύθυνη διαχείριση των κινδύνων.
Αποτελείται το διοικητικό συμβούλιο από ένα διαφορετικό σύνολο ανεξάρτητων και εξειδικευμένων ατόμων;
Υπάρχουν μέτρα για να διασφαλιστεί η ισορροπία των δεξιοτήτων, της εμπειρίας, και της τεχνογνωσίας στο διοικητικό συμβούλιο;
Έχει η εταιρεία σαφή διαχωρισμό των ρόλων μεταξύ του διοικητικού συμβουλίου και της διοίκησης;
Οι πρακτικές αποζημίωσης στελεχών ευθυγραμμίζονται με τις μακροπρόθεσμες επιδόσεις και τα συμφέροντα των μετόχων της εταιρείας;
Υπάρχει διαφάνεια και γνωστοποίηση σχετικά με τις πολιτικές και τις πρακτικές αμοιβών στελεχών;
Έχει η εταιρεία μέτρα για να αποτρέψει υπερβολικές ή δυσανάλογες αμοιβές στελεχών;
Διαθέτει η εταιρεία αποτελεσματικές διαδικασίες διαχείρισης κινδύνου και συστήματα εσωτερικού ελέγχου;
Υπάρχουν μηχανισμοί για τον εντοπισμό, την αξιολόγηση, και τον μετριασμό των κινδύνων σε ολόκληρο τον οργανισμό;
Σέβεται η εταιρεία και προστατεύει τα δικαιώματα των μετόχων, συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων ψήφου και της πρόσβασης σε πληροφορίες;
Υπάρχουν μηχανισμοί για τους μετόχους να συνεργάζονται με την εταιρεία και να παρέχουν πληροφορίες για στρατηγικές αποφάσεις;
Έχει η εταιρεία κώδικα δεοντολογίας ή πολιτική δεοντολογίας που θέτει σαφείς προσδοκίες για τους εργαζόμενους και τα ενδιαφερόμενα μέρη;
Υπάρχουν μηχανισμοί για την πρόληψη της δωροδοκίας, της διαφθοράς, της απάτης ή άλλων ανήθικων πρακτικών;
Παρέχει η εταιρεία ακριβή, έγκαιρη, και ολοκληρωμένη γνωστοποίηση των σχετικών πληροφοριών στα ενδιαφερόμενα μέρη;
Συντάσσονται οικονομικές εκθέσεις, αναφορές βιωσιμότητας, και άλλες γνωστοποιήσεις σύμφωνα με αναγνωρισμένα πρότυπα και κατευθυντήριες γραμμές;
Ασχολείται ενεργά η εταιρεία με τους ενδιαφερόμενους για να κατανοήσει τις ανησυχίες και τα ενδιαφέροντά τους;
Υπάρχουν μηχανισμοί για την αντιμετώπιση της ανατροφοδότησης των ενδιαφερομένων και την ενσωμάτωσή τους στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων;