Το 2023 κατέστη το νέο έτος ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό, ξεπερνώντας τα αντίστοιχα μεγέθη του 2019. Οι τοπ 3 αγορές για την Ελλάδα το 2023 ήταν η Γερμανία, το Ην. Βασίλειο και η Γαλλία. Η ανάκαμψη των τουριστικών εσόδων και αφίξεων εξαρτήθηκε σε μεγάλο βαθμό από την πρόθεση των πολιτών των χωρών αυτών καθώς και άλλων, να πραγματοποιήσουν διακοπές σε χώρα του εξωτερικού, ανάμεσα στις οποίες και η Ελλάδα. Στόχος της μελέτης είναι να συμβάλλει στην καλύτερη κατανόηση της πρόθεσης ταξιδίου προς την Ελλάδα και ανταγωνιστικούς προορισμούς, των δυνητικών επισκεπτών από σημαντικές αγορές του εξωτερικού. Η έρευνα στην οποία βασίζεται η παρούσα μελέτη διενεργήθηκε από την εταιρεία GWI σε δυο κύματα το έτος 2024 και σε δύο κύματα το έτος 2023. Επίκεντρο της μελέτης είναι οι προτιμήσεις των επισκεπτών αναφορικά με πιθανούς προορισμούς τους επόμενους 12 μήνες, εμπεριέχοντας συνεπώς τους καλοκαιρινούς μήνες που είναι καίριας σημασίας για τον ελληνικό τουρισμό. Συγκρίνοντας τις απαντήσεις των ερωτηθέντων, και επαναλαμβάνοντας την ερώτηση κάθε φορά, σε κοινό που έχει προτίμηση σε έναν συγκεκριμένο ανταγωνιστικό προορισμό, προκύπτουν ενδιαφέροντα συμπεράσματα που συγχρόνως φανερώνουν την ισχύ του τουριστικού brand Ελλάδα. Οι αγορές που παρουσιάζονται είναι οι εξής: Γερμανία, Ην. Βασίλειο, Γαλλία και Ισπανία. Οι αγορές αυτές, το 2019, εισέφεραν σχεδόν το 40% των συνολικών εσόδων του εισερχόμενου τουρισμού, ενώ το 2023 το ξεπέρασαν, αγγίζοντας το 43%.

A New European Agenda for Culture
Στην 60ή επέτειο των Συνθηκών της Ρώμης, οι Ευρωπαίοι ηγέτες δήλωσαν τη φιλοδοξία τους για μια Ένωση που προάγει την